Cari penawar penyakit dari dapur anda


Apabila kita berasa sakit, kita melihat di kabinet ubat untuk melihat apakah pil yang boleh kita ambil. Kita perlu menyemak bilik pantri. Banyak bahan-bahan setiap hari boleh merawat penyakit yang berbeza dan tidak seperti dadah, mereka yang murah dan dengan kesan sampingan yang kurang.

Madu
Madu adalah baik untuk luka dan scrapes. Ia mempunyai tiga komponen yang berkuasa: gula untuk menyerap kelembapan supaya bakteria tidak dapat hidup, hidrogen peroksida menyahjangkit dan propolis untuk membunuh bakteria. Plus, madu kering untuk membentuk pembalut semula jadi. Hanya merebak padat di kawasan yang dijangkiti.

Minyak Zaitun

Minyak zaitun adalah sebenarnya asas pelembap kulit banyak.Bagi ekzema, gosokkan minyak zaitun pada kulit untuk memastikan ia kering.

Hidangan pedas

Baik dibalas dengan hidung tersumbat atau kesesakan, hidangan pedas gemburkan mukus dengan membuat jangka mata dan hidung.


Bawang putih

Bawang putih antivirus, antikulat, antibakteria dan antioksidan supaya ia mempunyai banyak kegunaan. Ambil bawang putih apabila anda mempunyai sejuk untuk melawan jangkitan dan meningkatkan sistem imun. Campurkan bersama bawang putih, air suam dan madu untuk rasa. Biarkan bawang putih di dalam campuran untuk beberapa minit kemudian menelan tanpa mengunyah. Satu lagi cara mengambil ia adalah dengan mengunyah ulas bawang putih mentah dengan madu. Ulangi setiap jam 02:58. Bawang putih juga boleh digunakan untuk kaki makan air disebabkan oleh sifat antikulat. Hanya gosokkan Cengkih bawang putih mentah di kawasan yang terjejas.

Baking soda

Baking soda digunakan untuk membuang bau supaya ia masuk akal aneh yang anda gunakan untuk bau badan serta. Percikan baking soda pada ketiak dan kaki anda akan mengurangkan kelembapan yang anda menghasilkan.

Teh Chamomile

Pembalut yang sejuk, teh beg basah dalam tuala kertas boleh membantu melegakan mata gatal dari selesema atau demam alergi. Asid tannic dalam teh mengurangkan gatal. Teh chamomile juga boleh digunakan untuk calluses. Rendamkan kaki anda dalam teh chamomile dicairkan mandi untuk melembutkan kulit keras.

Halia


Halia mempunyai ciri-ciri anti-penyakit supaya ia dapat membantu dalam loya. Wanita mengandung juga boleh melegakan demam pagi dengan mengambil biskut halia.

Kunyit
Kunyit adalah baik untuk merawat banyak penyakit kulit. Ia boleh digunakan untuk melegakan jerawat, scrapes dan selaran matahari. Campurkan beberapa titis air dengan ½ sudu teh kunyit serbuk untuk membuat pes yang nipis. Sapukan campuran pada kecacatan atau terbakar sinar matahari dan cuti selama satu jam. Pastikan untuk bilas selepas kerana noda kunyit.

Air Beras

Bangladesh telah menggunakan air beras sebagai rawatan untuk cirit-birit selama-lamanya. Protein dalam membantu beras menstabilkan usus dan ia lebih sedap daripada mana-mana ubat.

Pisang

Yang tahu bahawa selain daripada menjadi makanan ringan yang sedap, pisang boleh digunakan untuk gigitan bug? Semua yang anda perlu lakukan adalah makan buah-buahan dan memohon pisang mengupas sisi buah-buahan ke bawah pada gigitan. Pegang di sana sehingga reda gatal.